EĞİTİM VE ÖĞRETİM
| |
|
Asrın Marmara Anadolu Lisesi kuruluşundan bu yana tüm öğrencilerini akademik ve sosyal yönden toplumun değerli bireyleri olarak yetiştirmeyi hedefler. Bu hedef doğrultusunda hem üstün nitelikli bilim insanı kimliğine uygun olarak sorgulayan, araştıran, değerlendiren, dönüşümlü düşünen hem de sosyal becerileri gelişmiş donanımlı bireyler olarak öğrencilerini mezun etmeyi amaçlar Marmara Anadolu Lisesinde, çok iyi düzeyde “İngilizce” öğretildiği gibi ikinci yabancı dil olarak iyi derecede “Almanca veya İspanyolca’’ öğretilmektedir.
Asrın Marmara Anadolu Lisesinde, bilişim ve bilgisayar teknolojileri dersleriyle öğrencilerimizin; bilişim, bilgisayar teknolojileri ve programlama alanlarında güçlü bir alt yapıya sahip olmaları hedeflenmektedir.
Asrın Marmara Anadolu Lisesinde tüm sınıflarda düzey belirleme sınavları, ünite tarama ve genel değerlendirme sınavları uygulanır ve bu sınavların sonuçlarına göre okul sonrası ve hafta sonu eksik tamamlama programı (ETAP) uygulanarak çalışmalar yapılır.
Asrın Marmara Anadolu Lisesi, 11 ve 12.sınıf öğrencilerimiz için okul sonrası, hafta sonu ve yaz döneminde üniversiteye hazırlık programı ve haftalık TYT-YKS çalışmalarıyla sınav başarılarını desteklemeyi hedeflenmektedir.
AKADEMİK PROGRAMLAR
Asrın Marmara'da akademik program; sanat, fen, matematik spor ve beşeri bilimleri alanında güçlü ve geniş bir temel sunmaktadır. Akademik programın kapsamlı ve titiz müfredatı ve ders içindeki çeşitli yaklaşımlar, sadece mükemmel bir kolej eğitimi değil ayrıca öğrenme sevgisi aşılar.
Akademik Bölümler
• Türkçe Edebiyat Bölümü
• İngilizce Bölümü
• Fen Bölümü
• Matematik Bölümü
• Sosyal Bilimler Bölümü
• Modern Diller Bölümü
• Drama Bölümü
• Teknoloji Bölümü
Sanat
• Görsel Sanatlar
• Gösteri Sanatları
Spor
• Beden Eğitimi Bölümü
|
REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
Günümüzün modern eğitim anlayışı öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, ruhsal gelişimini de hedefler.Marmara Eğitim Kurumları felsefesi doğrultusunda, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmaların temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinlenilir. Onlara açık ve dürüst davranılarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı olunur.
Bireysel Görüşmeler;
Öğrencilerin yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlar ile ilgili çalışmalar yapılır. Sadece sorun yaşanan alanlarda değil, öğrencilerin güçlü alanlarında da desteklenerek kendileri ile barışık, sorgulayan, ruhen sağlıklı, mutlu, kendi adına karar alabilen bireyler olmalarına yönelik çalışmalar uygulanır. Öğrencileri daha yakından tanımak ve etkili bir şekilde yardımcı olabilmek için ölçek, test ve envanterler uygulanır.
Bireysel görüşmeler;
Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne başvurmaları yoluyla;
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne velilerin ve/veya öğretmenlerin ilettiği geribildirimlerin değerlendirilmesi yoluyla,
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından uygulanan envanter, test v.b uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır.
Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik ölçek, test ve envanterler uygulanır.
Veli Görüşmeleri;
Veli ile yapılan görüşmeler, velilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda ya da Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi’nin gerek gördüğü durumlarda randevu yolu ile gerçekleştirilir.
Öğrenciye Yönelik Seminer Çalışmaları;
Öğrencilerle yapılan seminer çalışmaları, öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve sorun yaşadıkları konuya yönelik öğrencilere destek sağlayabilmek amacıyla yapılır.
Seminer Çalışmalarından Örnekler:
• Temel Yeterlilik Testi(TYT) ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı(YKS) ile İlgili Bilgilendirme
• “Test Çözme Teknikleri”
• “Verimli Ders Çalışma Yöntemleri”
• “Öğrenme ve Keşfetme”
• “Sınav Kaygısı ve Kaygıyla Başetme Yöntemleri”
• “Zaman Yönetimi” vb.
Veliye Yönelik Grup Çalışmaları;
Velilere yönelik grup çalışmaları, velilerin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen konular çerçevesinde küçük gruplarla gerçekleştirilen paylaşım toplantıları şeklinde yapılır.
Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları;
Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak, öğrencilerin başarılarının takibini yapmak ve değerlendirmek amacıyla her ay sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir.
Etkinliklerde “Zaman Yönetimi”, “Verimli Ders Çalışma Teknikleri”, “Sınavlara Etkili Hazırlanma” ,”Plan Yapma” ve Uygulama”, “Öğrenmeye Güdülenme” , “Öğrenme Engellerini Aşma” ve mesleki rehberlik kapsamında çalışmalar yapılmaktadır.
Seminerler;
Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir.
“Marmara Aile Okulu Seminerleri” adı altında velileri bilgilendirmeye yönelik, meslek seçimi, gelişim dönemleri, ergenlik, iletişim gibi çeşitli konularda uzmanların katıldığı seminerler düzenlenir.